
Engångsputsning
En engångsputsning är perfekt för dig som behöver putsade fönster exempelvis inför en flytt eller om du bor i en lägenhet med fönster som är svåra att nå utvändigt. Vi erbjuder både in- och utvändig fönsterputsning med erfarna fönsterputsare som är redo att få dina fönster skinande rena. Oavsett om du har ett specifikt behov eller vill ha regelbunden fönsterputsning, så är vi här för att hjälpa dig. Beställ en engångsputsning redan idag för att få dina fönster att stråla!
Frågor om engångsputs
16 resultat
-
Hur får jag min faktura?
Fakturan skickas till dig via e-post några dagar efter att fönsterputsningen är utförd. Om vi saknar en registrerad e-postadress skickas fakturan istället med post.
Tips! Du kan enkelt ansluta dig till e-faktura via din internetbank för smidigare hantering av framtida fakturor.
-
Hur funkar en engångsputsning?
En engångsputsning är perfekt för dig som behöver putsade fönster en gång, exempelvis inför en flytt eller om du helt enkelt bara vill prova på en fönsterputsning och sedan få kostnadsförslag som gäller när du vill få putsat igen. -
Hur vet jag när ni kommer och putsar?
När du har gjort en beställning får du en bekräftelse via e-post med information om vilka veckor fönsterputsningen beräknas utföras. Klicka här för att se när vi är i ditt område nästa gång.
- En putsperiod pågår i två veckor vilket innebär att putsningen kan ske när som helst under dessa två veckor.
- Vi kan inte säga vilken dag det blir i förväg, men eftersom det är utvändig fönsterputsning behöver du inte vara hemma vid besöket.
- Har du en låst grind, larm eller annat hinder som gör att du behöver veta när fönsterputsningen utförs?
Kontakta vår kundservice i förväg, så hjälper vi dig att hitta en lösning.
-
Kan jag boka er tjänst för fönsterputsning av endast vissa specifika fönster istället för hela fastigheten?
Absolut – det går utmärkt att boka putsning av enbart specifika fönster i stället för hela fastigheten. Kontakta vår kundservice med dina önskemål, så anpassar vi din beställning efter det. På så sätt ser vi till att du får precis den putsning du önskar.
-
Vad bör jag förbereda eller flytta innan ni kommer för att utföra fönsterputsningen?
Utemöbler eller liknande behöver flyttas från fönstren så att putsarna kommer åt fönstren ordentligt. Kontakta kundservice om det finns exempelvis larm, husdjur eller en låst grind.
-
Kan ni utföra fönsterputsning på olika våningsplan, inklusive övervåningar och källare?
Ja, vi utför även fönsterputsning på källarvåningen eller övervåningen om så önskas. Informera kundservice om eventuella tillval.
-
Behöver jag tillhandahålla några verktyg eller material för fönsterputsningen?
Nej, vi har med oss allt som behövs för att utföra en fönsterputsning i våra bilar.
-
Hur hanterar ni kundklagomål eller om jag är missnöjd med en fönsterputsning?
Om det skulle vara så att du inte är nöjd med resultatet är det viktigt att kontakta kundservice via telefon, mail eller chatt så vi kan ordna med en reklamation.
-
Behöver jag vara hemma när ni kommer och putsar?
Nej, du behöver inte vara hemma vid besöket vid utvändig fönsterputsning. Om det exempelvis finns en låst grind, husdjur eller larm så behöver ni informera kundservice om detta.
-
Hur informeras jag om kommande fönsterputsningar?
Vid en beställning skickas ett bekräftelsemail ut via mail med vilket schema ni tillhör och vilka veckor de kommande putsningarna komma att utföras. Observera att en putsperiod alltid pågår i 14 dagar.
-
Hur snabbt kan jag förvänta mig att fönsterputsningen blir utförd efter beställning?
Uppskattad tid till utförd fönsterputs efter beställning är 1-6 veckor.
-
Vad kostar fönsterputs?
Vi har en prislista på vår hemsida för att göra en överslagsräkning på ett ungefärligt pris. Det går även bra att maila in bilder till oss på kundservice, men det är alltid fönsterputsaren som sätter det faktiska priset på plats. Genom att välja abonnemang istället för att boka engångsputsningar sparar du 200 kr per tillfälle.
-
Ni var i mitt område men putsade inte mitt hus, varför?
Det kan bero på flera olika anledningar, den vanligaste orsaken är för dem som har gjort tillvalet ovanvåning.
Då ovanvåningsputsningar kräver arbete från stege så innebär det att vi måste ha två putsare på plats hos er, en som håller stegen och en som kan utföra själva putsningen.
Skulle ni se oss i ert område så kan det vara så att putsaren kör själv, då kommer de tillbaka till er så fort dem är två och kan hjälpa er med ovanvåningen.
-
Vad gör jag om jag är missnöjd med utfört arbete?
Att tänka på innan du gör en reklamation:
- Insidan av fönstret: I nio fall av tio sitter smutsen på insidan.
- Delbara fönster: Smuts kan sitta mellan fönstren. Då kan det vara dags att boka invändig fönsterputs.
- Färgfläckar eller klisterrester: Denna typ av fläckar försvinner inte med vanlig fönsterputsning. De kräver ofta vassa verktyg, vilket vi inte använder av säkerhetsskäl – vi är rädda om både våra fönsterputsare och dina fönster!
Så här gör du en reklamation:
Vänligen kontakta vår kundservice via e-post, telefon eller chatt på vår hemsida, så hjälper vi dig. För att hantera din reklamation snabbare ber vi dig ange:
- En tydlig beskrivning med vad du inte är nöjd med.
- Vilket/vilka fönster det gäller och en enkel beskrivning var de sitter.
- Vilken adress det gäller.
Vad händer efter vi registrerat reklamationen?
Vi åker tillbaka så fort vi kan för att åtgärda det du inte är nöjd med. När reklamationen är åtgärdad får du ett bekräftelsemail.Observera: Reklamationen behöver inkomma till oss inom 3–4 dagar, då väder och vind snabbt kan påverka resultatet.
Om ni misstänker att vi har skadat fönstret eller inte är nöjda med putsningen så är ni välkomna att göra en skadeanmälan.
En skadeanmälan görs via ett digitalt formulär som ni finner här. Glöm inte att uppge vad det är som blivit skadat, var så informativ som möjligt, det underlättar i handläggningen av ert ärende. -
Inne i uterummet finns fönster på huset som inte är putsade, varför?
I grundbeställningen putsar vi utvändigt, om inget annat angivits vid beställningen. Om ni önskar få de husfönster som sitter på huset inne i ett uterum putsade måste ni be oss om det. Alla vill inte att vi ska gå in i uterummet, det kan vara larmat, det finns möbler framför fönstren etc. Därför har vi som regel att inte gå in i uterum utan att vi blivit ombedda om det. Kontakta kundservice om du vill få dessa fönster putsade.
-
Behöver jag vara hemma när ni kommer?
Vid en utvändig fönsterputsning behöver du inte vara hemma när vi kommer – så smidigt! Om du däremot önskar boka fönsterputs både in- och utvändigt samt emellan om det finns delbara fönster, behöver du vara hemma och öppna upp för oss.
Visst låter det bra? Då kör vi!