Abonnemang på Eriks fönsterputs

Vår mest populära tjänst är vårt abonnemang på fönsterputs. Här erbjuder vi regelbunden utvändig fönsterputs enligt schema – en smidig lösning! Vid det första besöket tar vi hand om fönsterputsningen på bottenvåningen och samtidigt beräknar vi ditt exakta pris och eventuella tillvalsmöjligheter enligt vår prislista. Det finns ingen bindningstid – bara rena fönster när du behöver det! Beställ fönsterputs redan idag och bli en av våra många nöjda kunder som valt vårt abonnemang på fönsterputs!

Läs gärna artikeln Abonnemang på fönsterputs – så går det till för att lära dig varför vårt abonnemang är rätt för dina fönster!

Frågor om abonnemang

18 resultat

  • Hur vet jag när ni kommer och putsar?

    När du har gjort en beställning får du en bekräftelse via e-post med information om vilka veckor fönsterputsningen beräknas utföras. Klicka här för att se när vi är i ditt område nästa gång.

    • En putsperiod pågår i två veckor vilket innebär att putsningen kan ske när som helst under dessa två veckor.
    • Vi kan inte säga vilken dag det blir i förväg, men eftersom det är utvändig fönsterputsning behöver du inte vara hemma vid besöket.
    • Har du en låst grind, larm eller annat hinder som gör att du behöver veta när fönsterputsningen utförs?
      Kontakta vår kundservice i förväg, så hjälper vi dig att hitta en lösning.

  • Kan jag boka er tjänst för fönsterputsning av endast vissa specifika fönster istället för hela fastigheten?

    Absolut – det går utmärkt att boka putsning av enbart specifika fönster i stället för hela fastigheten. Kontakta vår kundservice med dina önskemål, så anpassar vi din beställning efter det. På så sätt ser vi till att du får precis den putsning du önskar.

  • Vad bör jag förbereda eller flytta innan ni kommer för att utföra fönsterputsningen?

    Utemöbler eller liknande behöver flyttas från fönstren så att putsarna kommer åt fönstren ordentligt. Kontakta kundservice om det finns exempelvis larm, husdjur eller en låst grind.

  • Kan ni utföra fönsterputsning på olika våningsplan, inklusive övervåningar och källare?

    Ja, vi utför även fönsterputsning på källarvåningen eller övervåningen om så önskas. Informera kundservice om eventuella tillval.

  • Går det att boka invändig fönsterputsning utöver abonnemanget?

    Ja, vi erbjuder även invändig fönsterputsning. Denna tjänst bokas enkelt via vår hemsida. Välj tjänsten ”Utvändigt & Invändigt – En gång”. Här fyller du i antal fönster, fönstertyp och vad som ska putsas i beställningsformuläret. Vi behöver information om dina fönster för att vi ska kunna boka in korrekt tid och ta fram ett pris åt dig.

    När vi mottagit din beställning bokar vi in en tid åt dig så snart vi kan och skickar en bekräftelse via e-post med din bokade tid. Vi ser helst att ni är hemma under tiden putsningen sker, och har möjlighet att berätta för putsarna vilket arbete ni vill ha utfört. Har du inte möjlighet att boka via hemsidan, går det givetvis bra att kontakta kundservice så hjälper vi dig!
    Den utvändiga fönsterputsningen avbokas i samband med en bokning av denna tjänst, så att vi kan putsa både in- och utvändigt samma dag.

    Tips! Vi rekommenderar dig att boka den tjänst i tid, speciellt vid högtider.

  • Behöver jag tillhandahålla några verktyg eller material för fönsterputsningen?

    Nej, vi har med oss allt som behövs för att utföra en fönsterputsning i våra bilar.

  • Hur gör jag om jag ska flytta men vill ha hjälp med fönsterputsningen i det nya boendet?

    Vänligen kontakta kundservice, vi hjälper er med att stänga ner det befintliga abonnemanget och starta upp ett nytt abonnemang på den nya adressen.

  • Vad ingår i basabonnemanget och finns det tilläggstjänster jag kan lägga till?

    Det är husfönstren på bottenvåningen som putsas om inget annat tillval görs. Du kan enkelt lägga till de tillval som du önskar såsom fönsterputsning av övervåning, uterum, karmar och bågar m.m enkelt via vår app/mina sidor eller genom att kontakta kundservice.

  • Hur ofta debiteras jag för mitt abonnemang?

    Ett par dagar efter utförd fönsterputsning skickas en faktura ut via post eller mail om så önskas. Det är även möjligt att ansluta dig till e-faktura via din internetbank för framtida fakturor.

  • Finns det någon bindnings- eller uppsägningstid?

    Nej, det finns ingen bindnings- eller uppsägningstid.

  • Behöver jag vara hemma när ni kommer och putsar?

    Nej, du behöver inte vara hemma vid besöket vid utvändig fönsterputsning. Om det exempelvis finns en låst grind, husdjur eller larm så behöver ni informera kundservice om detta.

  • Hur informeras jag om kommande fönsterputsningar?

    Vid en beställning skickas ett bekräftelsemail ut via mail med vilket schema ni tillhör och vilka veckor de kommande putsningarna komma att utföras. Observera att en putsperiod alltid pågår i 14 dagar.

  • Hur snabbt kan jag förvänta mig att fönsterputsningen blir utförd efter beställning?

    Uppskattad tid till utförd fönsterputs efter beställning är 1-6 veckor.

  • Vad kostar fönsterputs?

    Vi har en prislista på vår hemsida för att göra en överslagsräkning på ett ungefärligt pris. Det går även bra att maila in bilder till oss på kundservice, men det är alltid fönsterputsaren som sätter det faktiska priset på plats. Genom att välja abonnemang istället för att boka engångsputsningar sparar du 200 kr per tillfälle.

  • Kan jag göra ändringar i mitt abonnemang?

    Du kan göra ändringar av ditt fönsterputsabonnemang samt beställa tillvalstjänster vid specifika tillfällen. Några av våra mest populära tillvalstjänster är:

    • Ovanvåning
    • Uterum utvändigt, uterum invändigt
    • Rengöring av fönsterkarmar
    • Spröjsrengöring

    Om du vill ändra ditt intervall är du välkommen att kontakta kundservice, så hjälper vi dig att hitta en lösning som passar dig bättre. För att behålla ditt abonnemangspris behövs minst fyra putstillfällen per år.

    Vi hjälper dig gärna dig med förändringar via chatt, e-post kundtjanst@eriksfonsterputs.se eller per telefon 0771-424242.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Du kan när som helst säga upp ditt abonnemang, då vi inte har någon bindningstid. Om uppsägningen sker under en pågående putsperiod, kommer denna att genomföras som planerat och därefter avslutas abonnemanget.

    För att avsluta ditt abonnemang ber vi dig kontakta oss via telefon på 0771-42 42 42 måndag till fredag, kl. 09.00–18.00.

    Om du inte har möjlighet att ringa under våra öppettider går det bra att kontakta oss via e-post. Ange då vilken adress uppsägningen gäller samt ett telefonnummer där vi kan nå dig. Vi återkommer därefter till dig när abonnemanget är avslutat.

    När uppsägningen har behandlats får du en bekräftelse via e-post, antingen via brev eller till den e-postadress du angivit.

    Vill du hellre göra förändringar i ditt abonnemang? Vi på kundservice ser gärna över om vi kan anpassa abonnemanget så att det passar dig bättre!

  • Jag beställde ett abonnemang av er men mina fönster har inte blivit putsade än, när kommer ni?

    Det beror lite på när beställningen lades, läggs den i en påbörjad putsperiod, alternativt efter att vi varit i ert område och putsat kan det dröja någon vecka tills vi är hos er första gången.

    Titta gärna på vilket schema ni tillhör, lägg märke till att en putsperiod pågår i 14 dagar.

    Läs mer om hur abonnemang på Eriks fönsterputs fungerar här.

  • Inne i uterummet finns fönster på huset som inte är putsade, varför?

    I grundbeställningen putsar vi utvändigt, om inget annat angivits vid beställningen. Om ni önskar få de husfönster som sitter på huset inne i ett uterum putsade måste ni be oss om det. Alla vill inte att vi ska gå in i uterummet, det kan vara larmat, det finns möbler framför fönstren etc. Därför har vi som regel att inte gå in i uterum utan att vi blivit ombedda om det. Kontakta kundservice om du vill få dessa fönster putsade.

Om du inte har fått svar på dina frågor är du varmt välkommen att kontakta kundservice. Vi hjälper dig med allt från beställning till frågor om din faktura. Om du vill lära dig mer om varför regelbunden fönsterputs är bäst för dina fönster rekommenderar vi vår artikel ”Få tid till annat, boka fönsterputsabonnemang hos oss”.

Visst låter det bra? Då kör vi!