Vi söker en Kundserviceansvarig!

Plats
Höganäs
Deadline
30 april 2023
Kontaktperson
Sofia Wargenbrandt
Ansök nu

Om tjänsten

Som Kundserviceansvarig på Eriks fönsterputs är du en nyckelperson i kontakten med företagets kunder och samordnar allt arbete kring kundservice för att på ett effektivt sätt uppnå en hög kundnöjdhet och ökad försäljning. Strategiskt och långsiktigt utgår du från företagets affärsplan och tillämpar förbättringar relaterat till kundservice och försäljning.

Operativt leder och fördelar du det dagliga arbetet för kundservicemedarbetarna både internt externt för att optimera kundupplevelse samt skapa en god och utvecklande arbetsmiljö för ditt team. I rollen ingår även administrativa arbetsuppgifter som rapportering, uppdatering av system, mallar och rutinbeskrivningar. 

Som kundserviceansvarig har du alltid kunden i fokus. Du är affärsmässig med en proaktiv approach och arbetar utifrån kundens behov och önskemål samtidigt som du skapar mervärde för företaget.

Arbetet innebär uppgifter såsom:

  • Utveckla arbetssätt, rutiner och processer för att skapa ett professionellt, enkelt och personligt kundbemötande
  • Frekvent mätning av kundnöjdhet
  • Kompetensutveckling av kundservicemedarbetarna
  • Säkerställa leverans av uppsatta mål för winback, merförsäljning och kundnöjdhet
  • Aktivt ledarskap genom medlyssning och coachning, internt som externt
  • Hantering av inkommande ärenden och skapande av best practice
  • Arbeta utifrån Eriks fönsterputs värdegrund och verka för en god arbetsmiljö
  • Arbeta proaktivt med förbättringsprojekt
  • Ansvarar för att hålla sig uppdaterad inom arbetsområden

Kundserviceansvarig rapporterar till Försäljnings- och marknadschef.

Om dig

För att lyckas i denna roll är du en trygg, resultatorienterad ledare som brinner för att leverera kvalité. Du har erfarenhet av att organisera ett teams arbete och på ett affärsinriktat sätt följa upp en budget. Vidare ska du ha en god struktur för att följa upp ditt eget såväl teamets arbete och efterföljande av lagar och regler. 

Du skapar goda relationer med såväl medarbetare som kunder och gör detta med lätthet. Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du är flexibel och anpassar dig till såväl förändringar som andra människor. Du räds inte utmaningar utan tar tag i problem på ett kreativt sätt – allt för att såväl gruppen som företaget ska kunna utvecklas och nå sina mål!

Dina erfarenheter och kompetenser

  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom service och kundkontakt
  • Ledskapserfarenhet
  • God systemvana
  • God svenska i tal och skrift
  • Erfarenhet av att hantera sociala medier

Låter detta som en tjänst för dig?

Ansök redan idag! Vi ser fram emot din ansökan.

Ansök nu

Om företaget

Eriks fönsterputs har varit verksamma sedan 1997 och finns i ca 70 kommuner i södra och västra Sverige. Vi är marknadsledande på fönsterputsning åt privatpersoner och vår vision är att alla har rätt till rena fönster.