Frågebank

Ekonomi

11 resultat

  • Vad händer om jag har överbetalt eller råkat betala en faktura dubbelt?

    Kontakta kundservice så betalar vi tillbaka dina pengar, alternativt drar vi av motsvarande belopp på nästkommande faktura. – Vilket du själv önskar.

  • Jag saknar min faktura?

    Fakturorna skapas i regel 1–2 dagar efter putsning, lägg därtill eventuell postgång.

    Saknar du ändå din faktura?

    Kontakta då vår kundservice på telefon eller via mail så skickar eller postar vi en kopia på den saknade fakturan till dig.

  • Vad händer om jag har blivit avvisad skattereduktion?

    Om du skulle bli avvisad skattereduktionen så skickar vi en efterdebitering på resterande belopp till er.
    Är ni fler boende på adressen, som har rätt till rut-avdrag, så kan vi ansöka i den andres namn. Kontakta kundservice för att göra förändringar på rut-avdraget. Tänk på att vi behöver ha godkännande innan vi lägger upp någon annans personnummer.

    Alternativt kan ni betala in resterande belopp själva på samma OCR-nummer som fakturan som blev avvisad. Maila gärna kundservice när ni gjort det.

  • Jag har betalt fakturan men fått en påminnelse. Hur gör jag?

    Har du betalt fakturan innan förfallodatum, så kan du bortse från denna påminnelsen.
    Skulle det råda andra oklarheter kring er påminnelse eller faktura är ni välkomna att kontakta oss på kundservice.

  • Har ni F-skattsedel?

    Ja, vi är godkända för F-skatt.

  • Jag önskar betala mina fakturor via autogiro, hur gör jag?

    Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda autogiro som betalningsmöjlighet, än.
    De faktureringsalternativen vi erbjuder är; E-post, E-faktura eller E-print.

    Kontakta kundservice om du önskar att ändra ditt faktureringssätt.

  • Hur anmäler jag e-faktura?

    Du anmäler att du vill betala med e-faktura via din internetbank.

    Så här gör du:

    1. Logga in på din internetbank
    2. Leta upp fliken för E-faktura. (Oftast finns den under samma flik som där du betalar dina fakturor).
    3. Sök på Eriks fönsterputs i Sverige AB
    4. Skriv in ditt kundnummer(ditt kundnummer hittar du på din bekräftelse på din faktura).
    5. Signera, klart! 🥳

    Att tänka på: Det måste vara samma betalare som står på abonnemanget, som ansöker om E- faktura.

    Du kan både anmäla och avanmäla via din internetbank.

  • Vad erbjuder ni för betalningsalternativ?

    Du kan välja mellan e-faktura, pappersfaktura (e-print), eller så kan vi skicka fakturan som PDF-fil till din e-postadress.

  • Hur betalar jag?

    Vi tar endast emot betalning via faktura.

    All fakturering sker i efterskott, ni får fakturan efter varje putstillfälle, med 15 dagars betalningsvillkor.

    Påminnelseavgift och inkasso

    Om du skulle missa att betala din faktura i tid, tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Dröjsmålsränta är enligt räntelagen.

    Påminnelseavgiften är för närvarande 60 kr.

  • Slipper jag inställelse- och administrationsavgift om jag betalar med e-faktura?

    Nej, det gör du inte.
    Avgiften avser kostnader som ej är RUT-berättigade.

  • Gäller RUT-avdrag vid fönsterputs?

    Ja, fönsterputsning som utförs i bostaden ger rätt till RUT-avdrag.

    På fakturan du får har vi gjort en preliminär dragning av RUT, när du betalt in din faktura ansöker vi om RUT, skulle du bli avvisad av Skatteverket gällande skattereduktionen så är du återbetalningsskyldig till även det beloppet.

    Om du ej önskar nyttja RUT-avdraget, vänligen informera oss om detta vid din beställning.