Frågebank

Abonnemang

17 resultat

  • Hur vet jag när ni kommer och putsar?

    Det är ditt postnummer som styr vilka veckor vi putsar i ditt område, klicka här för att se när vi är i ditt område. Vid beställningen får du ett mail med information om vilka veckor fönsterputsningen beräknas utföras. Observera att vi har en putsperiod på 14 dagar.

  • Kan jag boka er tjänst för fönsterputsning av endast vissa specifika fönster istället för hela fastigheten?

    Det går bra att boka specifika fönster. Kontakta kundservice om dina önskemål så lägger vi till detta i din beställning så att fönsterputsningen blir som du tänkt dig.

  • Vad bör jag förbereda eller flytta innan ni kommer för att utföra fönsterputsningen?

    Utemöbler eller liknande behöver flyttas från fönstren så att putsarna kommer åt fönstren ordentligt. Kontakta kundservice om det finns exempelvis larm, husdjur eller en låst grind.

  • Kan ni utföra fönsterputsning på olika våningsplan, inklusive övervåningar och källare?

    Ja, vi utför även fönsterputsning på källarvåningen eller övervåningen om så önskas. Informera kundservice om eventuella tillval.

  • Går det att boka invändig fönsterputsning utöver abonnemanget?

    Ja, vi erbjuder även invändig fönsterputsning. Tjänsten kallas för Alla sidor och bokas via kundservice. Vi tar gemensamt fram en dag och tid som passar så att du har möjlighet att vara hemma vid besöket. Vid en bokning av Alla sidor avbokas den utvändiga fönsterputsningen på abonnemang så vi putsar både in och utvändigt samma dag.

  • Behöver jag tillhandahålla några verktyg eller material för fönsterputsningen?

    Nej, vi har med oss allt som behövs för att utföra en fönsterputsning i våra bilar.

  • Hur gör jag om jag ska flytta men vill ha hjälp med fönsterputsningen i det nya boendet?

    Vänligen kontakta kundservice, vi hjälper er med att stänga ner det befintliga abonnemanget och starta upp ett nytt abonnemang på den nya adressen.

  • Vad ingår i basabonnemanget och finns det tilläggstjänster jag kan lägga till?

    Det är husfönstren på bottenvåningen som putsas om inget annat tillval görs. Du kan enkelt lägga till de tillval som du önskar såsom fönsterputsning av övervåning, uterum, karmar och bågar m.m enkelt via vår app/mina sidor eller genom att kontakta kundservice.

  • Hur ofta debiteras jag för mitt abonnemang?

    Ett par dagar efter utförd fönsterputsning skickas en faktura ut via post eller mail om så önskas. Det är även möjligt att ansluta dig till e-faktura via din internetbank för framtida fakturor.

  • Finns det någon bindnings- eller uppsägningstid?

    Nej, det finns ingen bindnings- eller uppsägningstid.

  • Behöver jag vara hemma när ni kommer och putsar?

    Nej, du behöver inte vara hemma vid besöket då det är en utvändig putsning. Om det exempelvis finns en låst grind, husdjur eller larm så behöver ni informera kundservice om detta.

  • Hur informeras jag om kommande fönsterputsningar?

    Vid en beställning skickas ett bekräftelsemail ut via mail med vilket schema ni tillhör och vilka veckor de kommande putsningarna komma att utföras. Observera att en putsperiod alltid pågår i 14 dagar.

  • Hur snabbt kan jag förvänta mig att fönsterputsningen blir utförd efter beställning?

    Uppskattad tid till utförd fönsterputs efter beställning är 1-6 veckor.

  • Vad kostar fönsterputs?

    Vi har en prislista på vår hemsida för att göra en överslagsräkning på ett ungefärligt pris. Det går även bra att maila in bilder till oss på kundservice, men det är alltid fönsterputsaren som sätter det faktiska priset på plats. Genom att välja abonnemang istället för att boka engångsputsningar sparar du 200 kr per tillfälle.

  • Kan jag göra ändringar i mitt abonnemang?

    Vi har en smidig mobilapp och mina sidor som du finner här på vår hemsida. Du kan göra ändringar av ditt fönsterputsabonnemang samt beställa tillvalstjänster vid specifika tillfällen. Några av våra mest populära tillvalstjänster är:

    • Fönsterputs – övervåning
    • Fönsterputs – uterum
    • Rengöring av fönsterkarmar

    Det går givetvis också bra att göra dessa förändringar via vår chatt, via e-post kundtjanst@eriksfonsterputs.se eller per telefon 0771-424242.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Säga upp ditt abonnemang kan du göra när som helst, är det en pågående putsperiod kommer det att bli din sista puts och därefter avslutas det. Du är alltså inte bundet i något fast avtal.

    När du önskar avsluta ditt abonnemang hänvisar vi dig att göra detta via telefon, du når oss lättast direkt mellan klockan 9-18 måndag-fredag.

    Har du inte möjlighet att kontakta oss under dessa tider, går det bra att skicka ett mail och skriva vilken adress det gäller, samt ett telefonnummer vi kan nå er på, så kommer vi att kontakta er, via mail eller telefon.
    När uppsägningen är genomförd skickas en skriftlig bekräftelse via brev alternativt till e- postadress.

    Du kan även läsa mer om abonnemang på Eriks fönsterputs här.

  • Jag beställde ett abonnemang av er men mina fönster har inte blivit putsade än, när kommer ni?

    Det beror lite på när beställningen lades, läggs den i en påbörjad putsperiod, alternativt efter att vi varit i ert område och putsat kan det dröja någon vecka tills vi är hos er första gången.

    Titta gärna på vilket schema ni tillhör, lägg märke till att en putsperiod pågår i 14 dagar.

    Läs mer om hur abonnemang på Eriks fönsterputs fungerar här.