En datorskärm från Eriks fönsterputs kontor där medarbetare bland annat hjälper kunder att svara på vanliga frågor

Frågebank

Abonnemang

12 resultat

  • Går det att boka invändig fönsterputsning utöver abonnemanget?

    Ja, vi erbjuder även invändig fönsterputsning. Tjänsten kallas för Alla sidor och bokas via kundservice. Vi tar gemensamt fram en dag och tid som passar så att du har möjlighet att vara hemma vid besöket. Vid en bokning av Alla sidor avbokas den utvändiga fönsterputsningen på abonnemang så vi putsar både in och utvändigt samma dag.

  • Behöver jag tillhandahålla några verktyg eller material för fönsterputsningen?

    Nej, vi har med oss allt som behövs för att utföra en fönsterputsning i våra bilar.

  • Hur gör jag om jag ska flytta men vill ha hjälp med fönsterputsningen i det nya boendet?

    Vänligen kontakta kundservice, vi hjälper er med att stänga ner det befintliga abonnemanget och starta upp ett nytt abonnemang på den nya adressen.

  • Hur ofta debiteras jag för mitt abonnemang?

    Ett par dagar efter utförd fönsterputsning skickas en faktura ut via post eller mail om så önskas. Det är även möjligt att ansluta dig till e-faktura via din internetbank för framtida fakturor.

  • Finns det någon bindnings- eller uppsägningstid?

    Nej, det finns ingen bindnings- eller uppsägningstid.

  • Behöver jag vara hemma när ni kommer och putsar?

    Nej, du behöver inte vara hemma vid besöket då det är en utvändig putsning. Om det exempelvis finns en låst grind, husdjur eller larm så behöver ni informera kundservice om detta.

  • Hur informeras jag om kommande fönsterputsningar?

    Vid en beställning skickas ett bekräftelsemail ut via mail med vilket schema ni tillhör och vilka veckor de kommande putsningarna komma att utföras. Observera att en putsperiod alltid pågår i 14 dagar.

  • Hur snabbt kan jag förvänta mig att fönsterputsningen blir utförd efter beställning?

    Uppskattad tid till utförd fönsterputs efter beställning är 1-6 veckor.

  • Kan jag göra ändringar i mitt abonnemang?

    Vi har en smidig mobilapp och mina sidor som du finner här på vår hemsida. Du kan göra ändringar av ditt fönsterputs abonnemang samt beställa tillvalstjänster vid specifika tillfällen. Några av våra mest populära tillvalstjänster är:

    • Fönsterputs – ovanvåning
    • Fönsterputs – uterum
    • Rengöring av fönsterkarmar

    Det går givetvis också bra att göra dessa förändringar via vår chatt, via e-post kundtjanst@eriksfonsterputs.se eller per telefon 0771-424242.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Säga upp ditt abonnemang kan du göra när som helst, är det en pågående putsperiod kommer det att bli din sista puts och därefter avslutas det. Du är alltså inte bundet i något fast avtal.

    När du önskar avsluta ditt abonnemang hänvisar vi dig att göra detta via telefon, du når oss lättast direkt mellan klockan 9-18 måndag-fredag.

    Har du inte möjlighet att kontakta oss under dessa tider, går det bra att skicka ett mail och skriva vilken adress det gäller, samt ett telefonnummer vi kan nå er på, så kommer vi att kontakta er, via mail eller telefon.
    När uppsägningen är genomförd skickas en skriftlig bekräftelse via brev alternativt till e- postadress.

    Du kan även läsa mer om abonnemang på Eriks fönsterputs här.

  • Jag beställde ett abonnemang av er men mina fönster har inte blivit putsade än, när kommer ni?

    Det beror lite på när beställningen lades, läggs den i en påbörjad putsperiod, alternativt efter att vi varit i ert område och putsat kan det dröja någon vecka tills vi är hos er första gången.

    Titta gärna på vilket schema ni tillhör, lägg märke till att en putsperiod pågår i 14 dagar.

    Läs mer om hur abonnemang på Eriks fönsterputs fungerar här.

  • Vad kostar det att abonnera på fönsterputs?

    Vi har en prislista på vår hemsida som ni gärna får kika på för att göra en överslagsräkning på ett ca pris, alternativt går det bra att maila in bilder till oss på kundservice, men det är Alltid putsaren som sätter det Faktiska priset.

    Kostnaden för ett abonnemang skiljer sig från hus till hus, priset sätts av putsarna vid första putstillfället och bestäms av hur stora fönsterna är, hur många fönster det finns, på vilken höjd de sitter på, om det finns spröjs eller ej och eventuellt andra tillval.

    Tiden för en fönsterputsning skiljer sig från hus till hus, det beror på hur många fönster det finns och vilka tillval man har. En fönsterputsning tar längre tid om man till exempel har spröjs eller önskar att få sina karmar & bågar rengjorda.

    Hos oss bokar du en fönsterputsning fr. 270 kr per putstillfälle efter skattereduktion.

    Litet

    Ett mindre enplanshus, där fönster kan putsas stående på marken.

    Prisintervall efter rut

    270 – 399 kr

    Större

    Ett lite större hus med övervåning eller fönster i nock, som kan putsas stående på marken och/eller med hjälp av en stege.

    Prisintervall efter rut

    399 – 499 kr

    Stort

    Ett stort hus med övervåning och källare som kan putsas stående på marken och/eller med hjälp av en stege.

    Prisintervall efter rut

    499 – 599 kr

    Störst

    Ett väldigt stort hus med övervåning, källare, uterum och garage som kan putsas stående på marken och/eller med hjälp av en stege.

    Prisintervall efter rut

    599 kr och uppåt