Frågebank

Beställning - utvändigt

4 resultat

  • Vi skulle vilja putsa vårt företag, hur går vi tillväga?

    Vi ser gärna över ert företag och möjligheten att putsa era fönster. Hör av er till oss via mail eller telefon för att veta mer.

  • Jag beställde ett abonnemang av er men mina fönster har inte blivit putsade än, när kommer ni?

    Det beror lite på när beställningen lades, läggs den i en påbörjad putsperiod, alternativt efter att vi varit i ert område och putsat kan det dröja någon vecka tills vi är hos er första gången.

    Titta gärna på vilket schema ni tillhör, lägg märke till att en putsperiod pågår i 14 dagar.

    Läs mer om hur abonnemang på Eriks fönsterputs fungerar här.

  • Övervåningen är inte putsad trots att det var beställt, varför?

    Det kan ha varit för hård vind, eller halt på grund av nederbörd. Det kan också ha varit en miss från fönsterputsarna eller kontoret. Vi beklagar isåfall detta. Kontakta gärna vår kundservice så att vi får det åtgärdat.

  • Pall och stege? Det brukar inte behövas när jag putsar fönster själv.

    Höjdtillägget baseras på höjden av fönstret och inte vilket redskap som eventuellt används för att utföra fönsterputsningen och vi mäter från markplan upp till glasytans ovankant. Våra fönsterputsare gör alltid en professionell säkerhetsbedömning på plats för att avgöra vilket sätt som är mest lämpligt och säkert att utföra fönsterputsningen på.

    Våra fönsterputsare arbetar hela dagarna och riskerar att få arbetsskador om de inte har en bra arbetsställning. Av säkerhets- och försäkringsskäl måste våra fönsterputsare använda sig av godkända pallar och stegar.