Frågebank

Allmänt

14 resultat

  • Ni var i mitt område men putsade inte mitt hus, varför?

    Det kan bero på flera olika anledningar, den vanligaste orsaken är för dem som har gjort tillvalet ovanvåning.

    Eftersom ovanvåningsputsningar kräver stege så innebär det att vi måste ha två putsare på plats hos er, en som håller stegen och en som kan utföra själva putsningen. Skulle ni se oss i ert område så kan det vara så att putsaren kör själv, då kommer de tillbaka till er så fort dem är två och kan hjälpa er med ovanvåningen.

  • När kommer ni nästa gång?

    Titta gärna på vilket schema ni tillhör. Lägg märke till att en putsperiod pågår i 14 dagar och vår ambition är att vara hos er inom dessa dagarna.

    Har vi inte varit hos er än i denna perioden? Eftersom vi är väldigt väderberoende kan det dessvärre vara så att vi har blivit försenade. Trots att solen kanske skiner hos er så kan vi varit försenade från tidigare områden där det har regnat och blåst mycket.

  • Hur söker jag arbete hos er?

    Vi är ständigt på jakt efter drivna människor som kan komplettera vårt team.
    Våra tre värdeord är ‘professionellt’ ‘enkelt’ och ‘personligt’ Känner Du att Du passar in?
    Klicka här eller skicka ett mail till jobba@eriksfonsterputs.se så hör vi av oss!

  • Spröjs, vad är det?

    Ett fönsterparti kan vara indelat i flera små fönsterrutor. Spröjs är de ribbor som delar av ett fönster i flera rutor. Det finns fasta spröjs och avtagbara (lösa) spröjs.

    Om fönsterpartiet består av en glasruta kan man oftast montera av spröjsen när man putsar fönstret.

    Om fönsterpartiet består av flera glasrutor är det spröjsen som håller glasrutorna, detta kallas Fasta spröjs. Fasta spröjs kan inte monteras av utan varje glasruta måste putsas var för sig.

  • Varför är min balkong inte putsad?

    Finns din balkong/terrass på en högre höjd, så får våra putsare Aldrig släppa taget om stegen och klättra över räcket, detta är regler från Arbetsmiljöverket som vi måste gå efter.

    Balkongen/terrassen kan givetvis putsas om ni är hemma vid putstillfället och då släpper igenom putsare via huset.

  • Har ni kollektivavtal?

    Ja, vi har kollektivavtal för både tjänstemän och kollektivanställda.

  • Har ni eget material med er?

    Ja, våra putsare har allt material som dom behöver med sig i bilarna. Allt från skrapor, vatten, pall, stegar m.m.

  • Vad gör jag om jag har klagomål på utfört arbete?

    Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

    Om det finns smuts kvar så tänk på att en fönsterruta har mer än en sida, i nio fall av tio sitter smutsen på insidan.

    Dessa reklamationer brukar vi få på våren eller hösten då solen står lågt.
    Om du har dubbelkopplade fönster finns det tre fönsterytor som smutsen kan sitta på, om så är fallet kan det vara dags att beställa en ”Alla-Sidors” puts.

    Om ni misstänker att vi har skadat fönstret eller inte är nöjda med putsningen så är ni välkomna att göra en skadeanmälan. En skadeanmälan görs via ett digitalt formulär som ni finner här. Glöm inte att uppge Vad det är som blivit skadat, var så informativ som möjligt, det underlättar i handläggningen av ert ärende.

  • Jag tycker det är långt mellan putsningarna?

    Vi putsar ungefär var 6–7 vecka. Under sommaren och vid årsskiftet har vi ett litet semesteruppehåll. Det kan då kännas som att det är långt mellan putsningarna.

    Ibland blir vi försenade på grund av väder och vind. Även om solen skiner när vi skulle putsat hos dig, kan förseningen bero på att vi ligger efter, för att det regnade mycket flera veckor tidigare.

  • Hur fungerar det om man vill ha en extra putsning eller putsning till ett speciellt tillfälle?

    Om du vill vara säker på att få fönsterputsning till en speciell dag (födelsedag eller liknande) är det bra om du kontaktar kundservice i så god tid som möjligt.

    Ju tidigare vi får in ditt önskemål desto större chans har vi möjlighet att kunna planera in jobbet.

  • Hur fungerar det att abonnera på fönsterputsning?

    Beställning av ett abonnemang kan ske via telefon, hemsida eller våra beställningstalonger som kommer i brevlådan. När beställningen kommit oss tillhanda registrerar vår kundservice er i vårt system och ser till att ni hamnar i rätt område och på rätt plats i körordningen.
    I samband med registreringen skickas en bekräftelse till er tillsammans med ett putsschema för ert område.

    Putsschemat visar i vilka 2-veckorsperioder vi putsar i ert område. I denna 2-veckorsperiod kommer putsarna utan närmare förvarning och putsar de fönster som beställts och i samband med putsningen får ni reda på ert fortsatta abonnemangspris.

    Väljer ni inte aktivt att säga upp abonnemanget eller lägga till några tillval så kommer putsningen att löpa på tills vidare.

  • Varför är spröjs och fönsterbleck inte rena efter putsningen?

    I grundabonnemanget putsar vi bara fönsterrutorna.

    Rengöring av fönsterbleck, karmar & bågar och rengöring av avtagbara spröjs är TILLVAL som enklas kan beställas via vår app, men det går också bra att kontakta kundservice, antingen genom mail eller telefon eller via vår chatt.

    Tänk gärna på att informera oss om dina önskade tillval innan putsperioden påbörjas.

  • Det regnar och snöar och ni putsar iallafall?

    Varken regn eller snö gör att dina fönster blir smutsiga, det är värre om det blåser kraftigt. Vid kraftig nederbörd och/eller vind ställer vi in arbetet för att inte riskera arbetsskador.

  • Jag vill hoppa över en putsning eller flera putsningar, hur gör jag då?

    Det är alltid okej att avboka 1 (ett) putstillfälle per år utan nämnd anledning.
    Om ni t.ex. renoverar eller vill göra ett uppehåll en längre tid så meddela oss i god tid innan så hjälper vi er gärna med det.

    Avbokningar eller förändringar ska göras tidigare än 7 dagar innan putsperioden börjar.